© 2018 TMI Nederland BV

Onze geschiedenis

Time Manager International, TMI, is in 1975 opgericht in Denemarken door Claus Möller. Het bedrijf is in Nederland actief sinds 1982 en wordt sinds 2003 geleid door Wim Barendregt.

TMI heeft de relatie tussen veel serviceleveranciers en hun klanten veranderd - onze trainings- en communicatiemethoden hebben SAS (15.000 mensen opgeleid) en British Airways (36.500 mensen opgeleid) in de jaren '80 geholpen hun service en winstprestaties te transformeren.

In de jaren '90 is TMI geëvolueerd naar een adviesrol die inspireert en in staat stelt tot cultuurverandering - werkend met mensen om visie, doel, kernwaarden, merkwaarden en persoonlijkheid te vertalen naar blijvende nieuwe manieren van denken, werken en gedragen.

Sinds 2000 hebben organisaties zoals Philips, Metro en Philip Morris onze hulp gezocht voor hulp bij het verhogen van de relevantie en resonantie van hun 'aanbod' van service voor hun doelgroepen en om terrein te winnen ten opzichte van de concurrentie.

Belangrijke mijlpalen:

2008

TMI Internationaal lanceert de nieuwe strategie; Om in 2012 de nummer 1 te zijn als Training en Consultancy is de gekozen gebieden.


2007

Mariska Hulsewé en Wim Barendregt zijn internationaal gecertificeerd als Branded Customer Consultants voor TMI.


2006

Het transformeren van de 'in het merk'-klantenervaring wordt realiteit bij meerdere klanten over de hele wereld, waaronder ANZ en HSBC.


2004

In 2004 stelde het bedrijf zich de missie ten doel organisaties te ondersteunen bij het zich differentiëren door het gedrag van het personeel beter in lijn te brengen met de marketingstrategie. Het boek Branded Customer Service - The New Competitive Edge door Janelle Barlow (TMI USA) en Paul Stewart (TMI NZ) vormt een belangrijk platform voor veel van dit werk.


2002

In 2002 nam TMI in Australië de globale leidersrol op zich voor het toepassen van de TMI Time Manager filosofie op Microsoft Outlook. Ons eerste boek op dit gebied is later dat jaar gepubliceerd en er is wereldwijd een trainingsprogramma geïmplementeerd.


1999

Het Heart Work-concept van TMI is in 1999 gelanceerd, waarmee het bedrijf een belangrijke speler in de bedrijfsmatige toepassing van Emotionele Intelligentie (EI) werd. In 1999 werd ook het eerste Onderzoek Klachtencultuur afgerond.


1996

Het baanbrekende boek 'A Complaint is a Gift - Using Customer Feedback as a Strategic Tool' is in 1996 uitgegeven door TMI-directieleden Janelle Barlow en Claus Möller. In het volgende jaar werd gestart met de vermaarde trainingsprogramma's van TMI voor klachtenmanagement.


1992

Het concept 'Employeeship' werd in 1992 gelanceerd. Simpel gezegd is 'Employeeship' wat het inhoudt een goed werknemer te zijn. De meeste managementtheorieën vragen zich af wat het is een goed manager te zijn, waarbij de verantwoordelijkheid voor zowel succes als falen op de schouders van de manager wordt gelegd; hierbij wordt voorbijgegaan aan het belang van de bijdrage die alle anderen in de organisatie leveren.


1988

TMI zelf heeft internationale erkenning ontvangen voor haar kwaliteitsconcept 'The Human Side of Quality', dat in 1988 werd gelanceerd.


1982

In de vroege jaren '80 werd een andere hoeksteen van het succes van TMI gelegd: Het programma Putting People First (PPF), een uitzonderlijk programma voor servicemanagement dat vele lofbetuigingen heeft mogen ontvangen en organisaties uit een verscheidenheid aan industrieën heeft geholpen opmerkelijke resultaten te behalen alsook veel erkenning in de servicemarkt heeft verworven.


1975

Het eerste product dat door TMI werd gelanceerd is de Time Manager, een doelgebaseerd hulpmiddel voor productiviteitsplanning, dat een unieke filosofie omvatte. Hoewel er tegenwoordig vele imitaties bestaan, was Time Manager het eerste programma in deze soort ter wereld.



TMI Corporate Brochures
TMI Corporate Brochure
TMI Corporate Brochure
Neem contact met ons op


 
Bookmark and Share

TMI Training & Consultancy BV Tel. 088 - 00 33 700 E-Mail: info@tminederland.nl
Postbus 413, 3400 AK IJsselstein Fax 030 - 31 00 198